Projekt edukacyjny "Szlachetnie i zdrowo z małpką Iwoną"
Klasy 0 biorą udział w projekcje edukacyjnym "Szlachetnie i zdrowo z małpką Iwoną"
Klasy 0 biorą udział w projekcje edukacyjnym "Szlachetnie i zdrowo z małpką Iwoną"
Katarzyna Mioduszewska
Bajkowa podróż klas 1b i 1d do krainy wartości i dziecięcej wyobraźni w roku szkolnym 2020/2021 dobiegła końca.
Na zakończenie Międzynarodowego Projektu Czytelniczego ,,Magiczna moc bajek” uczniowie otrzymali podziękowania od autorów i organizatorów projektu.
Katarzyna Mioduszewska
Czytaj więcej: Magiczna moc bajek - zakończenie projektu
Podczas eko-pogadanek zwracamy szczególną uwagę na konieczność segregacji odpadów i możliwość ich ponownego wykorzystania (recyklingu). Uczestniczyliśmy w zajęciach warsztatowych na temat zagrożeń dla naszego środowiska. Uczniowie wykonali ciekawe plakaty -„Śmieci segregujesz, ziemię ratujesz”. Załączamy najciekawsze prace.
W roku szkolnym 2020/2021 nasza szkoła przystąpiła do kampanii społecznej organizowanej przez Cartoon Network – „Bądź kumplem, nie dokuczaj”. Jej celem jest propagowanie koleżeńskich, życzliwych zachowań wśród dzieci.
Temat życzliwości był poruszany na trzech poziomach:
-w stosunku do siebie – jak mogą zadbać o własny dobrostan i być odpowiedzialnym/odpowiedzialną za siebie;
-w stosunku do innych – co zrobić, by inni czuli się przy dobrze,
-we wspólnocie – jak tworzyć w najbliższym otoczeniu (np. w grupie szkolnej, klasowej) miejsca życzliwości, w których każda osoba jest widoczna, wzmacniana, włączana
i współpracująca.
Kampania oprócz uświadamiania negatywnych konsekwencji, jakie niesie za sobą dokuczanie, promuje postawę reagowania i promowania przyjaznych zachowań wśród młodych ludzi.
Julita Jurecka
W roku szkolnym 2020/2021 klasy 2a i 3a biorą udział w międzynarodowym projekcie, mającym na celu rozwijanie aktywności czytelniczej u najmłodszych uczniów. Czytanie rozbudza wyobraźnię czytelniczą a połączone z zabawą i wykonywaniem prac plastycznych sprawia, że lektury zaczynają się kojarzyć z czymś przyjemnym. Tegoroczna edycja projektu dodatkowo nakierowana jest na problem zanieczyszczenia środowiska, co podnosi świadomość dzieci w tym temacie.
Emilia Malinowska
Monika Jeziorska
W ramach projektu w roku szkolnym 2020/2021 piszemy listy do naszych rówieśników ze Szkoły Podstawowej w Przyszowie na Podkarpaciu.
Na dobry początek napisaliśmy pocztówki, które wysłała już nasza wychowawczyni. Wykonaliśmy je samodzielnie. Z niecierpliwością czekamy na korespondencję zwrotną.
Pisanie pocztówek i listów należy do rzadkości. To tradycyjny zwyczaj porozumiewania się, który w dobie portali społecznościowych, internetu po prostu zanika. A przecież bez wątpienia stanowić może świetną zabawę, nietuzinkową formę nauki geografii. Poprzez pisanie listów uczymy się opisywać przyrodę, postaci czy przedmioty, uczymy się samej konstrukcji listu. Jest to sposób na przybliżenie zasady działania poczty. To również możliwość nawiązania kontaktu z rówieśnikami, otwieranie się na świat i nowe przyjaźnie. Poprzez pisanie listów rozwijamy wyobraźnię i kreatywność.
Mamy nadzieję, że w przyszłości będziemy mogli zaprosić zaprzyjaźnioną klasę ze szkoły na Podkarpaciu do Zielonki. Czekamy też na lepsze czasy, abyśmy mogli udać się na Pocztę i samodzielnie wysłać listy.
Joanna Stępień
Strona 4 z 6