Aktualności

Wsparcie w ramach Rządowego programu "Aktywna tablica"

Z dumą informujemy, iż Nasza Szkoła otrzymała wsparcie finansowe na zakup nowoczesnych pomocy dydaktycznych oraz narzędzi do terapii w ramach Rządowego programu „AKTYWNA TABLICA”, w wysokości 35 000 zł oraz 8750 zł od Miasta Zielonka. W ramach dofinansowania zostaną zakupione pomoce dydaktyczno-terapeutyczne oraz programy multimedialne wspierające min.:

- rozwój koncentracji i uwagi (ADHD, ADD),

- rozwój procesów komunikacji i kompetencji społeczno-emocjonalnych,

- procesy uczenia się uczniów ze specyficznymi trudnościami (dysleksją, dyskalkulią, dysortografią, dysgrafią).

Multimedialne programy terapeutyczne często wykorzystują elementy gier, które będą stanowić ciekawe urozmaicenie przekazu dydaktycznego i pozwolą na jeszcze efektywniejsze przyswajanie przez uczniów informacji. Dzięki nim będziemy mogli jeszcze lepiej dostosowywać się do indywidualnych potrzeb uczniów oraz rozwijać ich umiejętności i zainteresowania. To kolejny krok naprzód w naszych wysiłkach na rzecz zapewnienia jak najlepszego poziomu nauczania i wsparcia edukacyjnego dla naszych uczniów. Środki finansowe pozyskane przez Miasto Zielonka w formie dotacji celowej z budżetu państwa na dofinansowanie zakupu sprzętu, pomocy dydaktycznych i narzędzi do terapii do szkół dla dzieci i młodzieży w ramach Rządowego programu rozwijania szkolnej infrastruktury oraz kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie technologii informacyjno-komunikacyjnych w latach 2020-2024 – „Aktywna tablica”: Szkoła Podstawowa Nr 4 im. Stefana Kardynała Wyszyńskiego w Zielonce kwota wsparcia - 35 000 zł. Wkład własny organu prowadzącego: 8 750 zł. Pozyskane środki łącznie: 43 750 zł. Program finansowany jest w 80% ze środków budżetu państwa i w 20% wkładu własnego organów prowadzących.

Wycieczka klasy 5c do Muzeum Powstania Warszawskiego

13 listopada klasa 5c wybrała się na wycieczkę do Muzeum Powstania Warszawskiego na lekcję pt. "Dzieci walczącej stolicy". Lekcję zapoczątkowała pogadanka na temat sytuacji dzieci w trakcie wojny. Dowiedzieliśmy się także, jakie zadania miały dzieci podczas Powstania Warszawskiego w zależności od ich wieku. Drugą część lekcji spędziliśmy na zwiedzaniu muzeum. Mieliśmy okazję przejść wybudowanymi dla potrzeb muzeum kanałami, mogliśmy zobaczyć listy, które w trakcie powstania dzieci dostarczały do adresatów, zobaczyliśmy także maszyny drukarskie.

13 listopada 2024 r.

Czytaj więcej: Wycieczka klasy 5c do Muzeum Powstania Warszawskiego

Podkategorie

Strona 1 z 73