Ciekawie uczymy

Picturebooki klasy 2d

Picturebooki inspiracją do bycia autorem

Książkę można wymyślić o wszystkim” – mówi Iwona Chmielewska w pierwszych słowach swojej książki pt." Cztery zwykłe miski", która uważana jest za białego kruka. Pretekstem do jej powstania były najzwyklejsze przedmioty codziennego użytku – cztery małe miski. Naczynia są zwykłe, a książka o nich - niezwykła i poruszająca. W całości została stworzona z materiałów recyklingowych i jest znana m.in. w Korei Pd., Japonii, Chinach, Portugalii, Polsce i Niemczech. Jest połączeniem minimalnej ilości tekstu z prostymi obrazami. Uczniowie klasy 2b zainspirowani twórczością Iwony Chmielewskiej, stworzyli swoje własne picturebooki. Powstały niezwykle ciekawe, pomysłowe i również wzruszające obrazkowe książki.

Magdalena Skibińska

Czytaj więcej: Picturebooki klasy 2d

Koci projekt klasy 2b

Klasa 2b obchodziła dziś Światowy Dzień Kota. W koci świat wprowadziła nas relaksacja z kocim mruczeniem w tle, śmieszne logopedyczne wierszyki i trening uważności z wełną, która jest tak przyjemna jak kocia sierść. Uczniowie pracowali dziś metodą lekcji odwróconej. Przygotowali w domu szereg ciekawostek o kotach i w czasie lekcji wystąpili w roli ekspertów. Na podstawie zdobytych informacji mieli za zadanie przygotować pomoce dydaktyczne do lekcji. I tak powstały między innymi mapy myśli, gry planszowe, karciane oraz inne ciekawe pomoce takie jak wieszak z ciekawostkami. Uczniowie uczestniczyli także w treningu rysowania i wykonali swoim kotom wełniane sweterki.
Magdalena Skibińska
17.02.2022r.
 
Czytaj więcej: Koci projekt klasy 2b

Zakochaj się w matematyce, czyli walentynki, matematyka i sztuka

Klasa 2b, podobnie jak inne klasy w naszej szkole, obchodziła dziś walentynki. Tradycyjnie oraz biorąc udział w miniprojekcie "Zakochaj się w matematyce, czyli walentynki, matematyka i sztuka". Na uczniów, na stacjach zadaniowych czekały przeróżne twórcze wyzwania tj. : "Zasadź fraktalny las", "Kwadratowe czary mary czyli trochę matematycznej magii", "Rysowanie liniami czyli bądź jak Piet Mondrian", "Rysowanie na okręgu czyli kardioida", " Tkanie na papierze ". Powstały matematyczne arcydzieła.
Magdalena Skibińska
 
Czytaj więcej: Zakochaj się w matematyce, czyli walentynki, matematyka i sztuka

Warsztaty literackie „Zagadki detektywistyczne z Lassem i Mają"

Uczniowie klasy 2b wzięli dziś udział w warsztatach literackich on-line, organizowanych przez Wydawnictwo Zakamarki na podstawie książki pt. „Tajemnica diamentów”. "Biuro detektywistyczne Lassego i Mai" to seria książek o dwójce młodych przyjaciół rozwiązujących detektywistyczne zagadki. Autor serii - Martin Widmark – stworzył niezwykłe książki dla dzieci, które czyta się jednym tchem. Warsztaty poprowadzili doświadczeni animatorzy z Gdańska: Beata Jarmakowska-Stranz i Maciej Stranz. Dzieci wcieliły się w role śledczych i wykazały się podczas spotkania dużym zaangażowaniem, sprytem oraz detektywistyczną czujnością. To były bardzo inspirujące zajęcia.
Magdalena Skibińska
 
warsztaty literackie 2b 1
 
warsztaty literackie 2b 2

"Widziałem pięknego dzięcioła" czyli piszemy dziennik

2b zainspirowana książką pt. "Widziałem pięknego dzięcioła" postanowiła pisać dzienniki. "Ośmioletni Michał dostał na wakacje zadanie: codziennie zapisywać jedno zdanie w zeszycie. Tak zaczął powstawać wyjątkowy dziecięcy dziennik."
Uczniowie 2b piszą dzienniki w trakcie całego dnia w szkole i poza nią. Można w nim zapisać wszystko, tak jak mały Michał, którego dziennik został wydany po 80 latach.
 Magdalena Skibińska
 
Czytaj więcej: "Widziałem pięknego dzięcioła" czyli piszemy dziennik

Ściana do wyrażania

W 2b zrodził się pomysł, by przed klasą stworzyć miejsce, gdzie każde dziecko będzie mogło przypiąć swoje prace. Dzieci mają ogromną potrzebę wyrażania siebie, tego, co czują i myślą. Dzięki temu miejscu będą mogły podzielić się z innymi tym, co jest dla nich ważne.
Magdalena Skibińska
 
Czytaj więcej: Ściana do wyrażania

"Językowe zawirowania", czyli Międzynarodowy Dzień Języka Ojczystego

2b obchodziła Międzynarodowy Dzień Języka Ojczystego w ciekawych wyzwaniach takich jak: "Po linii najmniejszego opory, czyli biegiem", "Z rzeczownikami na zakupy, czyli weź torbę" oraz "H czy ch, czyli opowieści dziwnej treści".  Uczniowie przygotowali zrywki z "dobrymi" słowami i nakleili je na drzwiach innych sal. Stworzyli także plakat "Fajny inaczej", na którym wypisali inne słowa, które mogą zastąpić wyraz "fajny". W biegu napisali wierszyk, który miał im utrwalić pisownię trudnych wyrazów.
Magdalena Skibińska
 
Czytaj więcej: "Językowe zawirowania", czyli Międzynarodowy Dzień Języka Ojczystego

Filozofia, rozgwiazdy i klocki LEGO

Klasa 2b pracowała dziś w czasie zajęć w oparciu o metodę LEGO-LOGOS. Dzięki tej metodzie nauczyciel, realizując podstawę programową, może jednocześnie uczyć rzeczy niezwykłych, ciekawych i niespodziewanych.  Metodę LEGO-LOGOS wykorzystaliśmy do pracy nad fragmentami bajki filozoficznej pt. "Rozgwiazdy". Uczniowie pracowali także, w czasie rozmyślań nad tekstem,  z jedną z rutyn myślenia krytycznego Widzę-Myślę-Zastanawiam się. Rutyna pomogła im dostrzec ważne fakty, ugruntować swoje opinie i poszukać odpowiedzi na ciekawe pytania. Do zobrazowania usłyszanej bajki dzieci wykorzystały ulubione przez nie KLOCKI LEGO. To była niezwykła filozoficzno-klockowa podróż w świat dziecięcych wyobrażeń i myśli.
Magdalena Skibińska
 
Czytaj więcej: Filozofia, rozgwiazdy i klocki LEGO

Notatka „inaczej” czyli SKETCHNOTING

Jak się uczyć? To pytanie zadaje sobie pewnie każdy uczeń. Dziś uczniowie 2b zapoznali się z bardzo ciekawy zagadnieniem jakim jest Sketchnoting. Sketchnoting (ang. sketch – szkic, noting – notowanie) to sposób na notowanie, zapamiętywanie i prezentowanie najróżniejszych treści w formie wizualnej – z wykorzystaniem rysunków, symboli i innych – dowolnych znaków graficznych. Sketchnoting idealnie wkomponowuje się w obszar myślenia wizualnego. Myślenie wizualne pomaga w zapamiętywaniu, skoncentrowaniu się, aktywnym słuchaniu, „wyłapaniu” najważniejszych informacji, wprowadza element zabawy, pomaga przedstawić trudne rzeczy w przystępny sposób. Sketchnoting bazuje na naturalnej skłonności ludzkiego mózgu do myślenia obrazami. Umiejętność notowania jest niezwykle ważna. Zdobytą dziś wiedzę będziemy wykorzystywać w praktyce.
 
Magdalena Skibińska
27.10.2021 r.
Czytaj więcej: Notatka „inaczej” czyli SKETCHNOTING

Strona 2 z 7