Galeria zdjęć

"Widziałem pięknego dzięcioła" czyli piszemy dziennik

2b zainspirowana książką pt. "Widziałem pięknego dzięcioła" postanowiła pisać dzienniki. "Ośmioletni Michał dostał na wakacje zadanie: codziennie zapisywać jedno zdanie w zeszycie. Tak zaczął powstawać wyjątkowy dziecięcy dziennik."
Uczniowie 2b piszą dzienniki w trakcie całego dnia w szkole i poza nią. Można w nim zapisać wszystko, tak jak mały Michał, którego dziennik został wydany po 80 latach.
 Magdalena Skibińska
 
Czytaj więcej: "Widziałem pięknego dzięcioła" czyli piszemy dziennik

Ściana do wyrażania

W 2b zrodził się pomysł, by przed klasą stworzyć miejsce, gdzie każde dziecko będzie mogło przypiąć swoje prace. Dzieci mają ogromną potrzebę wyrażania siebie, tego, co czują i myślą. Dzięki temu miejscu będą mogły podzielić się z innymi tym, co jest dla nich ważne.
Magdalena Skibińska
 
Czytaj więcej: Ściana do wyrażania

"Językowe zawirowania", czyli Międzynarodowy Dzień Języka Ojczystego

2b obchodziła Międzynarodowy Dzień Języka Ojczystego w ciekawych wyzwaniach takich jak: "Po linii najmniejszego opory, czyli biegiem", "Z rzeczownikami na zakupy, czyli weź torbę" oraz "H czy ch, czyli opowieści dziwnej treści".  Uczniowie przygotowali zrywki z "dobrymi" słowami i nakleili je na drzwiach innych sal. Stworzyli także plakat "Fajny inaczej", na którym wypisali inne słowa, które mogą zastąpić wyraz "fajny". W biegu napisali wierszyk, który miał im utrwalić pisownię trudnych wyrazów.
Magdalena Skibińska
 
Czytaj więcej: "Językowe zawirowania", czyli Międzynarodowy Dzień Języka Ojczystego

Filozofia, rozgwiazdy i klocki LEGO

Klasa 2b pracowała dziś w czasie zajęć w oparciu o metodę LEGO-LOGOS. Dzięki tej metodzie nauczyciel, realizując podstawę programową, może jednocześnie uczyć rzeczy niezwykłych, ciekawych i niespodziewanych.  Metodę LEGO-LOGOS wykorzystaliśmy do pracy nad fragmentami bajki filozoficznej pt. "Rozgwiazdy". Uczniowie pracowali także, w czasie rozmyślań nad tekstem,  z jedną z rutyn myślenia krytycznego Widzę-Myślę-Zastanawiam się. Rutyna pomogła im dostrzec ważne fakty, ugruntować swoje opinie i poszukać odpowiedzi na ciekawe pytania. Do zobrazowania usłyszanej bajki dzieci wykorzystały ulubione przez nie KLOCKI LEGO. To była niezwykła filozoficzno-klockowa podróż w świat dziecięcych wyobrażeń i myśli.
Magdalena Skibińska
 
Czytaj więcej: Filozofia, rozgwiazdy i klocki LEGO

Strona 24 z 27