24 maja 2021 r. podczas pisania dyktanda bieganego, uczniowie z klasy 2c przekonali się, że nauka ortografii nie musi być nudna. Dyktando biegane jest inne niż powszechnie stosowane, ponieważ aktywizuje, angażuje, wymaga od dzieci czytania ze zrozumieniem i prawidłowej wymowy.
Zasady są proste. Uczniowie dobierają się parami. Jedna osoba pełni funkcję biegacza (musi podbiec do tekstu i zapamiętać jak największą ilość słów oraz znaków interpunkcyjnych), a druga rolę pisarza (zapisuje to, co usłyszy od biegacza).
Taki sposób utrwalenia zasad ortograficznych bardzo się uczniom spodobał.Podczas pisania dyktanda bieganego, uczniowie z klasy 2c przekonali się, że nauka ortografii nie musi być nudna. Dyktando biegane jest inne niż powszechnie stosowane, ponieważ aktywizuje, angażuje, wymaga od dzieci czytania ze zrozumieniem i prawidłowej wymowy.
Zasady są proste. Uczniowie dobierają się parami. Jedna osoba pełni funkcję biegacza (musi podbiec do tekstu i zapamiętać jak największą ilość słów oraz znaków interpunkcyjnych), a druga rolę pisarza (zapisuje to, co usłyszy od biegacza).
Taki sposób utrwalenia zasad ortograficznych bardzo się uczniom spodobał.
Joanna Stępień